Ne bucuram sa iti prezentam stirile din social media, din ultimele 7 zile (26 martie – 01 aprilie 2020).
Lansari, campanii, stiri:
- 2Active PR: New Future este cea mai recenta initiativa 2activePR, un proiect pro-bono adresat micilor antreprenori romani prin care ne dorim sa selectam 10 proiecte autohtone carora sa le oferim consultanta si implementare pentru campaniile de lansare/relansare de produs sau servicii
- Action PR Group: O vacanta “electrica” cu un Volkswagen e-BULLI
- Adrenallina Media: La asta a lucrat echipa noastra zilele astea: o platforma care centralizeaza nevoile de echipamente si aparatura ale spitalelor din Romania, in ceea ce priveste COVID 19. Ne-am tot gandit cum putem sa contribuim, pentru ca nu puteam sa ne linistim, cand stim cata nevoie au si mai ales VOR AVEA spitalele in perioada urmatoare, care va fi critica. Updatam constant volumele de echipamente necesare, suntem in legatura cu spitalele din tara si asteptam alaturi de noi alte ONG-uri, cu care sa devenim parteneri si sa ajutam concret, in saptamanile ce vor urma.
- Anamaria Onisei, Communication Consultant: Cele mai recente spectacole contemporane si clasice din stagiunea Teatrelli sunt acum disponibile online gratuit
- BDR Associates mentioneaza platforma #SolitardarSolidar
- Caracteristic PR:
- Prietenul nostru Florin Ghioca vrea sa raspandeasca vesti bune ca sa nu uitam ca putem fi si optimisti. Platforma VestiBune.com aduce la un loc toate noutatile pozitive remarcabile. Astfel, oamenii au ocazia sa afle ce demersuri frumoase se fac in tara, dar si cat de repede se pot mobiliza romanii ca sa dea o mana de ajutor
- Distribuitorul Vitacom Electronics: Au crescut comenzile online pentru produsele de conectica si electronice pentru acasa, dar per total se resimte impactul crizei
- Coronavirus| Omniconvert ofera gratuit IMM-urilor din eCommerce solutii de marketing in valoare de 5 milioane de euro
- Gabriel Molnar, fondatorul florariilor Magnolia: Am oprit demersurile de expansiune, pentru a ne axa pe magazinele existente
- Solutie “de criza”: sala online
- Centrade Cheil: Mihai Gongu: Cand vremurile devin interesante, brandurile nu ar trebui sa taca
- Conan PR:
- 3.7 milioane de varstnici trebuie sa se izoleze acasa, multi dintre ei primesc sprijin din partea familiei, altii insa sunt singuri si vulnerabili. SINGUR la 8844 inseamna 2 euro lunar pentru ei! Fondul Special pentru Batrani este un fond de urgenta creat pentru matusile, unchii, vecinii, parintii si bunicii care nu mai au pe nimeni, dar care au nevoie de sprijin si protectie. Din banii colectati, Fundatia Regala Margareta a Romaniei va sustine diverse proiecte sociale, ong-uri si initiative, care sprijina varstnicii pe perioada crizei determinate de coronavirus
- Doza saptamanala de inspiratie in bucatarie vine de la Laptaria cu caimac. Iar cele mai delicioase retete sunt cele mai frumoase #PovestiCuCaimac. Smantana proaspata si cea dolofana au inspirat-o pe Sabina T. Gealatu pentru o reteta de biscuiti fragezi perfecti ca gustare sau pentru micul dejun
- “Specialistii inca nu au suficiente date pentru a sti daca si cat poate rezista coronavirusul pe bancnote dar folosirea numerarului implica apropiere mai mare de alti oameni si, consecutiv, expunere mai mare. Foloseste plata cu cardul pentru a pastra distanta sociala” – Vlad Mixich, expert in politici de sanatate. Un sfat pe zi, de la BCR
- Confident.Communications: Mara Gojgar: Lipsa de etica in PR este pe “persoana fizica”
- Creative Business Management: Cursuri Creative lanseaza Ghidul gratuit de promovare online pentru afaceri mici
- DC Communication: Video call-ul sa traiasca si netul sa ne tina. Sunt zile si zile, mai bune, mai proaste, uneori ne mai si temem, alteori ne amuzam dar trecem impreuna prin toate astea si suntem cu motoarele turate. Tinem aproape dar la distanta, ne obisnuim cu paradoxurile. Salutari de week-end. Sa fiti bine!
- DB People: adidas vrea sa ramai in forma si cat timp stai acasa
- EnTourage Communications:
- Ce include o strategie social media in perioada de criza?
- Marketing turistic in vremea Covid19
- Comunicare in vremea pandemiei
- FCB Bucharest: Nivea lanseaza trei deodorante Deo Fresh in editie limitata
- First PR Agency: SSD-urile externe Sandisk Extreme Portable asigura portabilitatea si siguranta datelor
- Free Communication: Mazda CX-30 si Mazda MX-30 castiga premii de design Red Dot 2020
- Galeriu & Partners: Chiar daca #StamAcasa hai sa nu uitam sa #RiseandWine si sa continuam sa ne bucuram de micile lucruri cum ar fi un pahar de vin bun sau de o #dumabuna. Happy and proud about this cool project made for our client, Aurelia Visinescu Wines in partnership with Dume de mestecat
- Goya PR: TBI Bank doneaza 250.000 de lei pentru nevoile sistemului medical in contextul pandemiei de COVID-19
- Golin:
- Sphera Franchise Group doneaza 100.000 de euro catre organizatia Crucea Rosie Romana in vederea achizitionarii de echipament medical, in lupta impotriva COVID 19
- Mastercard faciliteaza in Romania cresterea limitei pentru platile contactless fara PIN si initiaza majorarea permanenta la nivel european
- #ACUM este momentul pentru a demonstra ca ospitalitatea este despre a avea grija de oameni
- Canalul tv History va difuza ultimele sase sezoane din emisiunea TOP GEAR
- Graffiti PR: In aceasta perioada, cea mai mare pare a jurnalistilor lucreaza mai mult decat inainte, chiar non-stop. Ei sunt personaje-cheie, chiar daca nu multi ii percepem asa. In cadrul initiativei “Putere: Cuvant”, o serie Graffiti PR cu jurnalisti, despre jurnalisti, pentru oamenii din PR, dam prima data cuvantul echipei BIZ. Jurnalistii BIZ au lansat 3 proiecte in timp record – BizRemote, BizGoodNews si Biz Romania – pe care le urmarim zilnic
- McCann PR:
- Reteaua de sanatate Regina Maria lanseaza Clinica Virtuala pentru consultatii medicale online
- Sectorul distributiei paralele ofera solutii concrete pentru rezolvarea deficitului de medicamente
- Media Pozitiv: 10 recomandari de #comunicare si #leadership pentru companiile care incearca un raspuns cat mai adecvat acestei crize
- MSLGROUP The Pracice: Noul program de functionare al magazinelor PENNY din intreaga tara
- OMA Vision: Lucrati de acasa? Cateva sfaturi ca sa va pastrati imaginea profesionala pe webcam
- Oxygen PR:
- Oxygen dezvolta si implementeaza strategia si identitatea digitala pentru Olympus Foods in 8 tari europene
- Olympus se alatura asociatiilor umanitare si doneaza peste 300,000 de iaurturi natur
- Cum iti aliniezi strategia de business la situatia de criza: Da dovada de empatie!
- Pandorra Style: reIMAGINE.ro, platforma unde #impreuna ne readaptam de Pandorra Story Style
- PiArt Vision: DPD Romania, in echipa cu Ministerul Sanatatii, livreaza gratuit catre spitalele din Romania materiale si echipamente medicale (campania #TotulPentruSanatate)
- Plus Communication: 10 tehnici de liniste si sanatate interioara pentru perioada situatiei de urgenta declansata de criza COVID-19
- Premium Communication: Automobili Lamborghini transforma departamentele fabricii sale de automobile super sport din Sant’Agata Bolognese in spatii pentru productia de masti chirurgicale si viziere de protectie din plexiglas. Mastile vor fi donate Spitalului Sant’Orsola-Malpighi din Bologna pentru a fi folosite in lupta impotriva pandemiei de COVID-19
- PRSteps: Milluu ofera gratuit #LocuintePentruMedici
- RanEvents Comm: 6 filme despre vin pe care nu trebuie sa le ratezi
- Rogalski Damaschin Public Relations:
- Kiss FM, Rock FM si Magic FM ofera spatiu de emisie gratuit pentru initiativele in lupta COVID-19
- Reteaua Medicala Arcadia anunta lansarea serviciilor medicale de telemedicina ArcadiaLine pentru pacienti
- Grupul Agricola Bacau plafoneaza preturile produselor si anunta ca poate sa finanteze achizitia de materiale specifice de protectie
- Seven Media:
- Conducerea Rompak Pascani, singura fabrica de drojdie din tara, da asigurari ca nu a majorat preturile produselor, scumpirile de la raft fiind expresia actiunilor speculative ale unor comercianti
- Doza noastra zilnica de optimism: Pakmaya vine in sprijinul medicilor cu o donatie de 100.000 de lei pentru echipamente de protective si teste rapide
- The Public Advisors:
- Asociatia Zi de bine continua campania #scutpentruspitale
- Serviciu inedit in Iasi: livrare acasa pentru reparatii de telefoane si laptopuri
- Burse de pana la 150.000 de lei pentru a studia efectele consumului moderat de bere
- #AjutaAiud. Spitalul de Pneumoftiziologie Aiud cere AJUTORUL comunitatii locale, pentru a face fata in lupta impotriva COVID-19. Unde se pot face donatii
- Total PR:
- foodpanda a introdus optiunea “Livrare fara contact”
- Auchan a deschis case dedicate pentru ONG-uri si varstnici
- Rottaprint: Productia de etichete pentru produse dezinfectante a crescut de 4 ori
- Lasselsberger Ceramics a anuntat saptamana trecuta ca fabrica Sanex continua productia de placi ceramice in parametri normali
- In ultimele saptamani, Netopia Payments a refuzat sa inroleze zeci de comercianti care vand in conditii neconforme
- SAP ofera software gratuit pentru companii, spitale si institutii de invatamant pe perioada pandemiei de COVID-19
- Spitalul virtual Doclandia pune gratuit la dispozitia Statului roman platforma sa tehnologica
- LifeBox lanseaza un meniu adaptat pentru persoanele care stau acasa. La fiecare comanda, compania doneaza pentru spitalele care lupta cu COVID-19
- Reynaers Aluminium Romania anunta ca piata de constructii nu este inca afectata de pandemie
- Frisbo ofera transport gratuit al stocului in depozite sigure pentru magazinele fizice afectate de masurile impotriva COVID-19
- Impreuna cu Auchan numaram zilele cu bucurii pana la Paste si gasim inspiratie si motive de zambit in fiecare zi
- Cum a ajutat SAP un client sa achizitioneze 500 de paturi de spital in 30 de minute
- Sfatul lui Alexandru Lapusan (CEO Zitec) pentru liderii de business: Transformarea digitala este obligatorie si ar fi trebuit sa fie inclusa in strategia tuturor, incepand de ieri
- Sfatul lui Cristian Popescu, SAP, pentru liderii de business: fiti autentici, empatici si adoptati un optimism realist in aceasta perioada de criza
- Sfatul lui Gorkem Tursucu, TotalSoft, pentru liderii de business: Cu totii trebuie sa ne dedicam 110% – 100% pentru a asigura continuitatea businessului si inca 10% pentru a tine pasul cu schimbarile zilnice provocate de această criza
- Alexandru Lapusan, CEO Zitec, intr-un interviu start-up.ro: Vom continua strategia de consolidare in piata
- “Izolarea accelereaza digitalizarea”. Un interviu Biz cu Antonio Eram (Netopia Payments) despre mutarea magazinelor traditionale in online
- Travel Advance: #StamAcasa si facem un tur virtual prin Dubai
- Travel Communication:
- Agentia prezinta mesajul #StaySafe al companiei KLM Royal Dutch Airlines
- Travelminit.ro: investitii de 65.000 euro pentru a pastra echipa si pentru a sustine hotelierii parteneri
- Tudor Communiation:
- Multe companii sunt nevoite să isi cheme in continuare angajatii la serviciu, pentru a asigura continuitatea activitatii. Daniel Milicescu, expert in Securitatea si Sanatatea in munca a explicat la Neatza cu Razvan si Dani cum poate fi evitata raspandirea virusului la locul de munca
- Formwerk si Asociatia FabLab alaturi de un grup de peste 50 de persoane fizice si juridice din Romania folosesc imprimante 3D pentru a produce viziere de protectie, pe care le distribuie gratuit cadrelor medicale
- Cabinetele stomatologice au fost inchise, asa ca medicul stomatolog Violeta Alecu a pregatit o serie de recomandari de ingrijire orala pe perioada de izolare
- In timpul starii de urgenta, exista o serie de modificari legislative de care trebuie sa tinem cont. Avocatul Valerica Tudor a explicat pentru Capital cum se inaspresc pedepsele pentru infractiuni in aceasta perioada
- Daniela Palade Teodorescu, Director editorial Tudor Communication, a avut-o ca invitata la emisiunea Brands That Value pe Mihaela Miroiu, profesor la SNSPA, intr-o discutie despre modul in care ne putem dezvolta rezilienta in perioada de izolare, precum si despre efectele pozitive ale acestei conjuncturi
- Mihaela Tudor, CEO Tudor Communication a discutat live cu Matthew Cross, fondatorul Leadership Alliance, la emisiunea 2Value despre modul in care trebuie adaptate planurile strategice de comunicare si afaceri pe timpul pandemiei pentru a valorifica toate oportunitatile
- United:
- Freedom Group: Activitatea agentilor imobiliari a scazut cu circa 75% in martie, in Bucuresti
- Mediapost Hit Mail ajuta magazinele din Romania ca in circa doua saptamani sa aiba canalul de vanzare online 100% operational
- White PR: Intr-o perioada tulbure e nevoie de cuvinte mari! Iar MULTUMESC este unul dintre ele! Tu cand l-ai folosit ultima data?
- Yolo Media:
- Ce alimente din supermarket sa evitam in perioada pandemiei?
- Kinga Sebestyen ajuta gratuit mii de oameni sa nu se ingrase acasa
- Zacke PR: MerchantPro aloca o echipa dedicata de suport pentru sustinerea afacerilor locale in tranzitia rapida catre eCommerce
- Biz: S-a lansat BizRomania.ro, ghidul comunitatii de business
- Bunnyshell anunta lansarea campaniei ”Mutam ROmania ONline!”, si aduce in prim plan Cloud-ul, ca solutie pentru continuitatea business-urilor
- 2Performant lanseaza o noua campanie pentru a sustine magazinele care au nevoie rapid de solutii in mediul online
- Catalyst Solutions: Vesti bune pentru cine isi cauta un job. Companii de renume recruteaza la Angajatori de TOP Bucuresti Online
- Craft Product School: Cursurile online ale Scolii de Produs Digital, cu experti din Germania si afiliati ai MIT
- Groupe Renault Romania: 100 de vehicule Dacia si Renault mobilizate pentru lupta impotriva Covid – 19
- Grupul Digi: Campania #amgrija se extinde la nivelul intregului Grup Digi Romania
- Mediapost Martech: 5 tehnici de gandire creativa
- MullenLowe: Social [re]purpose: Initiative si Profero transforma panourile outdoor, din mijloace de promovare pentru produse, in instrumente de limitare a traficului, sub umbrela #StaiAcasa
- Spoon Media: De 1 martie, HEIDI Chocolate si SPOON Digital au oferit un ajutor barbatilor. Si online, si offline
- ThinkDigital: EduPedu.ro – publicatie online dedicata educatiei cu peste 2.5 milioane de vizitatori unici lunar – se alatura retelei Thinkdigital
- Distantarea sociala nu e pentru branduri: Project Agora ofera solutii de excludere din campaniile online a continutului discutabil
- WeInvent: Cele mai bune titluri din Martie, pe WeInvent.ro
- WoPA: Lumini, culori, sunet si tehnologie [de ultima generatie] dau valente neasteptate unui eveniment aniversar
- Crucea Rosie: Donatia OMV Petrom de 1 milion de euro a fost utilizata pentru achizitia a 10 echipamente iPonatic si a 300 de kit-uri de testare pentru diagnosticare rapida Covid19
- Sistemul Coca-Cola in Romania sustine eforturile autoritatilor si doneaza bani pentru echipamente medicale, precum si bauturi pentru spitale si centre de carantina, in valoare totala de 200.000 de euro
- Pentru tine, mama, am ales sa stau acasa! – Un mesaj de la Asociatia Little People Romania
- Orasele nu vor fi niciodata pustii
Statistici, topuri, trenduri:
- Care au fost cele mai viralizate subiecte in presa online si pe bloguri, in perioada 23 – 29 martie 2020?
- SuperScrierile Lunii Februarie: Semn de Cititor de la Luiza Vasiliu
- Topul televiziunilor cu cele mai mari audiente la nivel national – martie 2020
- Institutul de Marketing si Oxford College of Marketing lanseaza un nou program de training virtual care sa sprijine profesionstii din Romania sa se perfectioneze prin programe de certificare internationale in contextul izolarii, care nu permite momentan cursuri la zi. Cursantii vor avea astfel acces la suport interactiv suplimentar de la distanta si posibilitatea de a-si sustine examenele prin lucrari de evaluare trimise online
- Studiu MKOR Consulting: Cel putin 9 din 10 romani sunt afectati de masurile impuse ca urmare a raspandirii epidemiei de COVID-19 in Romania
- Studiu Starcom: Care este relatia femeilor din Romania cu tehnologia?
- IAB Romania: Solidaritate si Continuitate, cuvintele de ordine ale anului pentru intreaga industrie de comunicare online
Interviuri, opinii:
- Petre Barbu: Eroul meu
- 9 experiente de presa in perioada de criza. Principiile meseriei de jurnalist nu se schimba, chiar daca in jurul nostru totul pare dat peste cap
- Mihai Bonca: Ce sa faci ca sa devii un bun profesionist in marketing
- Alexandra Buligescu: Daca functionezi mult pe emotii, te vei descurca mai greu in publicitate. Ironic pentru un domeniu in care “emotia vinde”
- Andreea Coca: Acum mai mult decat oricand liniile de comunicare dintre companii si consumatori ar trebui tinute deschise, in special cele digitale
- Cristian Dascalu: Granitele nu mai exista, iar foarte multe joburi au nevoie doar de laptop
- Ludmila Gurau: Comunicarea de criza solicita multa creativitate, dar nu trebuie sa depaseasca limitele marcate de context
- Attila Kelemen: Poti sa ai cea mai buna grafica, cel mai rotund buget, tot ce faci va parea fake. In apocalipsa fake-ul nu se iarta
- Echipa GroupM: Nu ignora criza. Nu opri comunicarea. Nu profita
- Petra Martin: Incerc sa nu bat in cuie principii de design. Definitia mea pentru creativitate se schimba de la o zi la alta
- Hortensia Nastase: Aceasta lebada neagra numita COVID va duce, indubitabil, la o resetare a prioritatilor
- Alexandra Pascu, Arctic: Update-urile de logo au reflectat momente-cheie declansate de schimbarile segmentelor-tinta
- Irina Pencea: Brandurile au nevoie de un filtru anti bullshit mult mai fin decat pana acum
- Lilia Surdu, MOVE: Jocul copilariei a devenit esenta afacerii
- Tereza Tranakas: Brandurile incearca sa mentina un echilibru, sa ramana in atentia oamenilor, dar fara sa fie oportuniste sau agresive
- Raluca Zamfir: Ceea ce stiu 100% este ca vom munci mai mult pe bani mai putini
Pentru a primi saptamanal aceste informatii pe email, te invitam sa te abonezi la newsletterul Zelist Monitor.
Numai bine,
Echipa Zelist Monitor